Tuesday, September 25, 2012

Syukur di beri kesempatan

Alhamdulillah,
masa otak kusut,tangan lenguh,mata kuyu dan badan lesu untuk menyiapkan 4 lab report serentak satu malam, sempat jugak nak share something. Seorang sahabat yang lama dah aku kenal ditunda penerbangannya ke United Kingdom atas problem kad Visa. Too sad for him tak dapat bersama intake yang lain bertemu di KLIA dan berlepas ke sana. Tapi bagi aku pulak, satu yang menggembirakan.huhu.

Betullah rezeki dari Allah itu luas. Lepas dikurniakan rezeki pingat perak, disusuli pulak rezeki aku untuk lepak dengan kawan aku sorang ni sebelum dia berlepas ke Conventry University, United Kingdom. Ikut jadual asal, dia sepatutnya berlepas ke UK sabtu lepas, tapi atas sebab kad visanya, terpaksa ditunda. Tapi berharap segala masa yang berbaki akan digunakan sebaiknya.huhu

Baru tau bilamana seseorang tu melancong, hanya diperlukan passport sahaja. Tapi bila pergi ke luar negara untuk tinggal di sana, perlukan visa sebagai identification card. Tapi memang banyak procedure nak mohon visa nih. Bak kata kawan aku, kalau kat USA, memang susah nak lepas sebab banyak kes-kes kat sana yang membabitkan penduduk luar USA. Tapi untuk di United Kingdom, agak mudah untuk memohon Visa.

Dua orang kawan daripada sekolah yang sudah berlepas ke United Kingdom ialah Dinda binti Menet dan juga Ruslan Aiman. Wish you all the best. Sorry tak selalu lepak dengan korang, nampak hubungan agak renggang sekarang. I wish our friendship will be forever.

Banyak berkongsi cerita semasa bersama-sama sahabatku, Danial Ruslan waktu makan McD semalam. Dia seorang yang tak segan untuk membuktikan something. He accept the challenges living at Conventry University, eventhough dengar cite kat sana racist amat berleluasa between indian and others. Dengan minum araknya, hiburan and all that. I'll always pray for your safety and Allah will protect you always. :)

Sekian sahaja sahabatku, insyaAllah jika diberi masa, akan aku post entri khas untuk sahabat aku sorang nih.  Back to finishing all the lab reports. -_____-;;

P/S: Moga selamat ke sana before this coming Oktober.

No comments:

Post a Comment

 

Bittersweet Life Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates