Friday, September 14, 2012

Kusut

Sejak kebelakangan ni merupakan hari yang sukar untuk otak aku berfikir dengan lurus. Supposedly sebagai atlit yang bernaung di bawah Universiti Islam Antarabangsa, hal-hal berkaitan penginapan atlit di Johor tak menjadi masalah, meaning to say someone yakni officer sepatutnya mengambil alih tugas mencari penginapan ni sementara atlit-atlit fokus terhadap latihan. Tapi sebaliknya yang berlaku. Mula-mulanya di'inform' oleh kapten berkenaan officer silat team yang mengarahkan dia (kapten) mencari penginapan. List-list homestay semua officer ni da e-mailkan, terbaek punya panjang listnya. So, bilamana kapten diberi tugas yang sedemikian, secara tak langsung aku pun terlibat.

Prinsip aku dalam ber'club' ni, aku tak kan biarkan presiden wat kerja sorang-sorang. Aku dah pernah merasa pabila diri tidak diendahkan. So, dengan ringan tulangnya aku menolong, dalam banyak-banyak list, sampai homestay/chalet yang ke-6 tak salah aku, aku berjaya book chalet di Minyak Beku Agrotourism Resort. Penginapan berbentuk chalet, setiap bilik mempunyai 1 queen size bed. Disebabkan atlit-atlit mempunyai bilangan seramai 16-18 orang, empat bilik sudah di'book', effective dari 17hb sampai 22hb September. Hati pada mulanya dah gembira sebab salah satu task dah bereh. But then, dua hari lepas tu, booking tempat dah diinform kepada officer, officer pula cakap tak nak chalet, demand nak rumah pula. Bikin wa panas... So, lepas aku berbincang dengan kapiten berkenaan bajet sebenar penginapan, barulah sedar yang sebenarnya bajet tak cukup. Bukan nak cakap awal-awal, benda boleh adjust bila-bila. Hadoih. So, tibanya hari ni, dapat call dari kapiten, rumah dah di cari oleh officer, pandai pulak officer wat kerja kan? haha. Memang sepatutnya atlit-atlit risau pasal training. Yang selebihnya kerja officer atau sports complex tu sendiri. UIAM memang berebut-rebut nak hantar atlit, tapi kebajikan mestilah dijaga walau berat mana sekalipun. Atlit ada benda yang mereka nak risaukan, officer pulak ada benda yang diorang nak risaukan. Fair and square la ye dak?

Fikiran kusut bukan sebab preparation game sahaja, minggu ni pulak merupakan minggu pembuka kepada semester baru. Lecturer berebut ingin book masa midterm. So, aku pun telah diinform berkenaan tarikh midterm Math 3 aku yang akan berlangsung di CAC pada 5 Nov 2012. Tak cukup dengan tu, dengan subjek dan ilmu baru tentang microprocessor and interfacing, akan berlangsung pula quiz-quiz pada minggu hadapan sewaktu aku berentap di Johor. Alhamdulillah lecturer faham akan misi seorang atlit. Main under UIAM je pun, bukan atas kelab luar. So, mengikut apa yang diberitahu oleh lecturer, quiz akan di bawa ke minggu ke-3. Tak tahu lagi kesahihan berita tersebut, harap segala kata-kata boleh dipercayai. Tambah pulak dengan lab algorithm yang akan berlangsung minggu depan, first class of Algorithm programming di Computer Lab. Aku akan ketinggalan banyak dalam programming. Subjek programming for engineers waktu first sem aritu dah lama tak dipraktikkan, membuatkan otak programming aku dah berkarat. InsyaAllah lepas game ni, aku akan berehat seminggu untuk catchup kembali pelajaran.

The thing that keep me worried ialah perhubungan aku dengan rakan-rakan. Ada yang nak fly ke United Kingdom , tapi dengan schedule aku yang agak bz lately...banyak sudah aku menolak pelawaan untuk lepak bersama. Membuat aku bertambah sedih, sahabat sekolah menengahku akan berangkat 19hb September , tarikh di mana aku berada di Johor. Tak dapat untuk melihat pemergiannya ke United Kingdom. Dahulunya pernah berangan bersama-sama untuk study ke luar negara. Banyak kali dia cakap tak mau sambung overseas, last-last dia pulak yang tinggalkan Malaysia. Anyway, aku bangga dengan semangat ko. Duduk di negara orang, membuatkan ko lagi matang dari pelbagai aspek kehidupan.

InsyaAllah, selama aku mempersipakan diri ke game minggu hadapan. Harap semuanya membuahkan hasil. Yang penting, setiap keputusan perlu diterima dengan redha. Salam.

No comments:

Post a Comment

 

Bittersweet Life Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates