Tuesday, September 25, 2012

PRK UIAM, ape dah terjadi?

Salam,

Keputusan tak dapat dikeluarkan

Baru tadi keputusan dari pihak atasan UIAM untuk re-vote minggu depan. Janjinya pukul 6 ptg dah dikeluarkan keputusan, ditunda ke pukul 8 mlm. Masa pelajar-pelajar berkejar-kejaran ke tempat kejadian, dikeluarkan pulak surat gagal untuk mengemukakan keputusan PRK atas masalah teknikal. Bila tunda jam 8 mlm tu dah tau ada permainan di sebalik tu. Mungkin ke Pro-M menang, tapi Pro-A xmau mengalah ? atau sebaliknya?

Lagi peliknya bila minggu depan, vote di buat secara manual. Lagi senang la vote-vote ni di'adjust' ye dak? System E-Voting memang susah untuk digodam, sebab terlalu telus. Bukan ke da masuk media memuji system e-Voting? Sepanjang petang iium-community dan iium-guest ditutup, tak kan ada masalah untuk tau keputusannya? Something fishy here. -.-''

Nak buat voting semula tu, biarla pakai sistem yang adil dan tak banyak konflik. Kesian pulak tengok kawan-kawan yang bertanding, terpaksa 'skip' kelas sehari semata-mata untuk election. Semangat tu memang semangat, dalam fikiran apedehal untuk seminggu ni je. Tup tup tup, re-election pulak. Apa UIA da wat sebenarnya kat orang yang bertanding ni? di aniaya, teraniaya.

Masin betul mulut kawan aku sorang ni nak re-election utk dapat voucher makan rm3 lagi. Memang terjadi betul-betul. haha. Punyala UIA nak galakkan semua student untuk vote, sampai bagi rm3 voucher makanan. Time computer lab pulak, ada madame (yang handle voting-voting ni) masuk kelas mintak semua gi voting sebelum tutup pukul 5. MasyaAllah, dengan masa yang tak cukupnya untuk siapkan experiment, bole plak orang ada masa nak g vote? >.<

Diri sentiasa berdoa, biarlah yang berhak memerintah, sesungguhnya Allah itu maha adil dan kurangkan lah beban kawan-kawan yang bertanding demi untuk menegakkan syariat Islam. Tak ke mana kalau hidup senang tapi tak berlandaskan syariat Islam.
Sekian.

P/S: tak sabar nak tengok kekecohan pada esok hari.haha.

No comments:

Post a Comment

 

Bittersweet Life Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates