Wednesday, September 26, 2012

Bertindih

Assalamualaikum,

Baru seminggu tinggalkan akademik, bermacam-macam essainmen timbul. Tak cukup assignment minggu lepas, bertindih pulak dengan essainmen minggu ni. Tapi tetap bersyukur tak banyak quiz yang terlepas. Yang pasti subjek computer lab dah banyak potong markah di situ. So, ada sebab huruf bermula dengan a dan berakhir dengan z, pelan a gagal, pelan b aku akan laksanakan.haha. 

Di kesempatan tengah fening membahagikan masa, banyak pulak event IIUM Silat team ni. Pertama kali rasanya selama aku masuk silat team , meeting kerap ada , ada bertempat di McDonalds , di HS dan jugak di fsc. Dijemput pula membuat demo sempena Convest 2012 , War Theatre khamis depan, terlalu banyak persiapan yang perlu dibuat, tambahan pula dengan kelab Steadfast dengan takde angin ribut tiba-tiba memasukkan aku di antara orang yang menjaga booth. Minta maaf, komitmenku kini di Silat. Mungkin satu hari akan beralih ke kelab lain, tapi  berkurun lagi.  

Tak berniat untuk menolak semua permintaan. Mungkin kalau diberi alasan kerana komitmen silat, dari pandangan mata orang, tidak kukuh alasannya. Biasala bila orang dengar kelab silat, mungkin terbayang hanya training tumbuk depan,belakang,kanan,kiri. So typical of you. Jujur dulu berfikiran sama, tapi bila sampai di tahap pegangnya title as student athlete, baru perasan mentah lagi diri ni. Banyak komitmennya, even kat kelab lain pun, once you put your passion in something, the greater commitment you'll see.

So, nak declare...komitmen aku full di silat wat masa sekarang. Kalau nak fokus kepada something, give all out. Banyak benda nak achieve sepanjang bergelar atlit. Keluarga IIUM Silat Team pun semakin/akan berkembang. :)

Ya Allah bantulah ku untuk menghadapi segala cabaran dan rintangan.
Sekian.

P/S: hilangkan muka stress dengan senyuman, baru sedap mata memandang. :)

No comments:

Post a Comment

 

Bittersweet Life Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates