Sunday, August 26, 2012

12 hours Exhaustion

Assalamualaikum.
Open houses, accident, rushing, enjoy.
Banyak benda yang berlaku semalam, sampai membuatkan aku letih sepanjang hari. Pada mulanya semalam gi 3 open house(baru tiga xkan penat kot?). Yeah, tapi jaraknya dari Ampang,Kerinchi,Sg Buloh,Ampang and balek ke Damansara then balek ke Ampang.

Rumah pertama ialah jemputan beraya dari kembar aku, Nahfuzah Athirah kt PPR Kerinchi. Alhamdulillah first time aku tak sesat (bak kata kawan aku).  Ketiga kali jejak kaki kat rumah kawan aku yang pandai + rajin ni. Istimewanya hidangan kat rumahnya ialah Sizzling Mee. Yea, ayahnya reti buat sizzling mee on a hot plate. Aku selalu menjamah Sizzling Mee ni kat medan selera je, tapi kat rumah kawan aku sorang ni, dihidangnya Sizzling Mee dari dapurnya. Ohsem~! Berikutan ngan tu membuatkan her house is one of the target spot raya aku dan kawan aku setiap tahun. :D

Then, aku berangkat ke Sungai Buloh untuk beraya rumah member silat aku yang lama ni. Junior aku jugak. Banyak yang aku kagum dengan kawan aku ni, Hizatul Ikhlas. Perubahan sikap yang bagi aku drastik, dan tak senang terpengaruh dengan orang walhal berkawan dengan budak-budak yang nakal. Alhamdulillah, Allah tolong dia menghadapi life as it is. He always try to prove people wrong, something that I'm impressed! Jarang bersua, kebetulan aku tau lokasi rumah baru die, aku redah je.

Di sebelah malam plak pergila pulak ke rumah Coach Silat pencakku bertempat di Damansara. Excited sungguh coach aku sorg ni. Petang-petang da start memasak untuk menyambut anak-anak muridnya. Berjaya jugak abang aku gather kesemuanya dalam sehari, Alhamdulillah. Makanan yang dihidang sangat best, dan banyak. Tapi yang wat kelainannya, air batu di ban dari rumah cikgu aku ni.haha , jaga staminala kot? Anyway disediakan mercun berdas-das dan pop berkotak-kotak wat kan malam lagi meriah. Di kesempatan tu jugak, jadual training pulak dikeluarkan.

Di rumah coach Habizan


Gold Class! 

GoldClass Seat

Malam tak berakhir dengan penat dan lesu. First time menjejakkan punggungku kat seat GoldClass. Sofa die memang selesa habis, badan penat dan lesu macam aku ni bila-bila masa je boleh bermimpi okeh. Disediakan selimut, tapi slacknya air-cond tak sejuk sangat, tapi xpelah. The Expendables 2 jadi movie yang bertuah malam tu.huhu

Penutup entri nak sentuh pasal dua kemalangan yang aku lihat sepanjang perjalanan. Dua-dua membabitkan motor. Seorg brader tu sampai berbaring mengiring, kepala berlumuran darah dan pemboncengnya (wanita) terlentang tak bermaya. Kemalangan macam ni yang membuatkn mak ayah aku xbagi aku bawak moto. Tapi berpunca dari kecuaian pemandu dan penunggan sendiri. Tapi bilamana da tertulis ajal menjemput bila-bila masa.
Sekian,

Enjoy : Mojo - Andai ku bercinta lagi

No comments:

Post a Comment

 

Bittersweet Life Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates