Wednesday, August 8, 2012

Kejayaan Lee Chong Wei pembakar semangat dunia atlitku

Alhamdulillah. Satu berita gembira buat semua warga Malaysia setelah Dato' Lee Chong Wei telah berjaya membawa pulang satu-satunya pingat di Sukan Olimpik London 2012 untuk Malaysia. Berdebar rasanya tonton perlawanan sengit LCW ngan LinDan,musuh tradisi. Tapi overall Lee Chong Wei ohsemmm gila~! Although kalah en, nampak LCW give all he can considering his preparation for olimpik is just for 2 weeks. So, dpt cecah final tu mmg dah kagum. As a malaysian, I expect you do the best, and you did it! Malaysia couldn't ask for more. And sekali lagi bendera Malaysia berkibar di bumi London!  :)

wajah sedih Dato' Lee Chong Wei setelah disarungkan medal

Tidak lupa juga kepada atlit Malaysia yang lain turut menggalas misi negara untuk memburu medal. Jadikan semangat Chong Wei sebagai inspirasi untuk diri maju ke hadapan. LCW telah membuktikannya, bila lagi yang lain? kan2?  :)

Turut menyokong DLCW ialah Restoran Kayu Nasi Kandar memberi makanan percuma setelah DLCW berjaya meraih pingat perak di Olimpik London. 
Original  Penang Kayu Nasi Kandar

Pengusaha, Burhan Mohamaed berkata, beliau masih lagi menyediakan hidangan percuma pada Isnin dari pukul 7 petang sehingga 10 malam di cawangannya di SS2 di sini kerana Chong Wei telah membanggakan Malaysia.“Dia (Chong Wei) masih lagi hero kita. Dia masih lagi jaguh kita,” kata Pengarah Urusan Original Penang Kayu Nasi Kandar pada Ahad.“Bukan sesuatu yang malu meraih pingat perak Olimpik. Dia telah berusaha dengan sehabis baik. Saya akan teruskan dengan rancangan untuk memberi makanan percuma kepada para pelanggan saya sebagai tanda penghargaan dan inspirasi untuk Lee Chong Wei.”


xlupa jgak kat Baskin Robin yang menjanjikan makanan free sekiranya LCW berjaya mendapat emas. YEAY! Tp x p beli pun... 





MUKA DEPAN KOSMO YANG AGAK MENGUNDANG. Panas ati wooo. Duk cite pasal duit je memanjang. Entah pengarangnya keje akauntan ke ape? rezeki die, Allah yang tau. xyah nak sibuk2. 


Nasib PocketRocketMan, Azizulhasni Awang.
KEIRIN Olimpik Azizulhasni sekadar No.6, 200m Pecut No.8
Usaha akan membuahkan hasil. Pengalaman ialah seorang guru yang terbaek. :) Mungkin xdak rezeki bagi Azizul, you r still young. A lot more to come from you. :)



Disebabkan pencapaian yang luar biasa oleh Lee Chong Wei, semangat untuk training aku semakin meningkat. Macam ombak la, ada masa die pasang, ada masa die surut. huhu. InsyaAllah, peluang yang ada akan digunakan untuk membaiki kelemahan diri dalam dunia atlit. :) thanks LCW for the inspiration.

No comments:

Post a Comment

 

Bittersweet Life Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates