Sunday, August 12, 2012

Satu Package

Hasil dari pertapaanku di pergunungan Kg. Sg. Penchala, banyak yang aku belajar. Yang paling penting, aku dah boleh anggap tempat tu sebagai rumah sendiri. Selain daripada ilmu yang dapatku sedut dari cikgu, meme adat bersukan, kecederaan pasti datang.

Injury pertama melibatkan pergelangan tangan kiri. Untuk pengetahuan, pergelangan kiri dah lama menampung kesakitan sampaikan badan pun sudah lali dengan sakit yang dialami. Akibat kecederaan telah terbiar lamanya, badan sudah mula membiasakan diri,tetapi struktur muscle @ urat tidak di ada pada tempat yang normal.
X-ray memberitahu aku yang tiada sebarang keretakan tulang berlaku. Alhamdulillah.

Injury kedua melibatkan pergelangan kaki kiri. Terjadi semasa praktis jurus double chop. Kecederaan kaki ni jugak meme da lama lebih dari setahun dan pernah pulih tapi dalam jangka masa yang singkat sehingga malam kelmarin. Semalam dah diurut, sedikit sebanyak meredakan kesakitan. Tetapi perlu jugak dibalut dengan taping untuk men'support' muscle sebagai safety precaution.
X-ray menunjukkan tiada sebarang keretakan tulang berlaku.

Tajuk diberi satu package sbb dua-dua melibatkan pergelangan sebelah kiri. Alangkah seksa training dalam kesakitan. Di situ mental teruji. Harap dapat sembuh daripada kesakitan secepat mungkin sebelum kejohanan silat membuka tirainya. InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment

 

Bittersweet Life Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates