Sunday, February 16, 2014

Pija dan Pekong in the House!




Assalamualaikum.
Alhamdulillah , selamat sudah dinikahkan lewat tahun lepas dan seterusnya selesai sudah walimatulurus dari pihak lelaki, di Tmn Bandar Jaya, Kuala Terengganu. 

Sahabatku, Faezah Amin, berkenalan dengan beliau semasa diri ni tak matang lagi. Geng TASTYLICIOUS jalan-jalan cari makang. Seorang yang senang nak masuk. Bermula semasa asasi UIAM bekerja di Restoran Kenny Rogers, AU2. Beliau seorang yang accept whoever tak kisah perangai macam mane. Pengalamannya banyak dikongsi sama. Seorang yang tabah dan 'hardworking'. Semangat setiakawan yang tinggi. Independant. Refuse to give up, pemaaf. Happy go lucky. Tidak berkira. 

Dengan sifat dan perangai beliau, da cukup membuat orang lain senang hati. Tapi bila dia sedih , terasa sangat kesedihannya. Mungkin bukan senang nak lihat seorang yang 'happygolucky' bersedih. Tapi harapnya lah, segala apa yang terjadi, walau sepahit mana pun, diri masih kuat untuk berdiri. Dengan keberadaan Fahmi @ pekong di sisi mampu menjadi pelindung dan tempat untuk mengadu. 

Telah banyak sukaduka dalam hidup beliau. Sehingga sampai satu tahap, musibahnya mustahil untuk ditanggung oleh orang lain. Tapi memang benar, Allah akan memberi ujian yang sesuai dengan kemampuan hambaNya. Dat means, sebesar mana ujian yang diterima, diri akan dapat untuk handle. 

Mungkin bersuamuka , tak sempat untuk aku ucapkan. Perkenalan dengan beliau banyak mematangkan diri. Bertuah kepada pekong @ fahmi untuk mengahwini beliau. 



No comments:

Post a Comment

 

Bittersweet Life Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates