Wednesday, September 10, 2014

Dari lensa mata

Lain, berbeza.

Itu yang diri ini nampak tatkala melihat mereka training.
Hargai setiap masa. Bagiku, sebelum ni biarkan setiap training itu berbaloi, yakni datang training tak sia-sia. Tapi bagaimana mau menerapkan that motivation to this new generation ? 

Bila bercakap pasal generasi, baru sekarang ku mengerti, tampak jelas di mata. 
Apa yang aku nampak, tiada self-driven untuk diri sendiri training, self learning orang panggil.

Bukan untuk menuding jari menyalahkan sesiapa, cumanya rasa diri ini kena juga sekali join tournament bersama generasi baru, tunjukkan cara macam mana nak memburu medal, bukan untuk riak, walhal diri ini pun pencapaian tak tinggi mana. 

Mungkin mereka masih baru, itu yang aku fikir. Betul, tapi mungkin atas faktor kurang kebersamaan team dengan coach. InshaAllah , I'm looking forward nak tengok sesi latihan sepanjang semester baru. Biar diri ini tak aktif, tapi masih ambil tahu adik-adik yang semangatnya sama macam diri ini suatu ketika dahulu. Sungguh masa pantas berlalu. 

Apa yang mampu , aku tolong. 
Sedih tak dapat nak bertanding lagi,
Apakan daya, musibah terjadi tanda Allah bagi warning.
Sekaligus menyentap diriku. 

Aku harap mereka faham, walaupun aku hanya berdiam diri. Ada sebab atas semua perlakuanku. 
IIUM Silat Team sebahagian dari darah dagingku.

Sekian. 

Feeling concern,
Nazrul Arif Aliasaa.

No comments:

Post a Comment

 

Bittersweet Life Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates