Friday, July 11, 2014

Help them ya Allah.

World Cup is just a delusion.
A mind trap in a way that make people think, others don't matter.
Cold blooded way or strategy to stoned people's mind.

Dari dulu sudah berlangsungnya Piala Dunia 2014. Liputan luas seolah-olah menyambut ketibaan tuhan. Sengaja pula dibuat 4 tahun sekali supaya disambut dengan pujaan. 

Sedang manusia menahan sakit mata dan penat badan untuk terus jaga dari tidur semata-mata untuk menyaksikan Brazil lawan Germany, atau Belanda lawan Argentina, seolah-olah penduduk Israel menyaksikan bom-bom mereka menghujani Gaza. Palestin diserang. Ya, dari berkurun lamanya, kesedaran tiada mengapa? kerana kita sentiasa dahulukan dunia atas segala. Solat dibuat atas syarat semata. McDonalds yang dulunya konon-konon diboikot sewaktu tumpahnya darah Palestin di muka bumi di makan kembali, kemudian tengah scroll-scroll facebook, terserempak dengan gambar-gambar yang menyayat hati, bayi yang masih kecil mati syahid, belum sempat dia mendapat nikmat dunia, kasih sayang ibu bapa, telah pun dia menemui Allah. Sehingga visual keganasan Israel kelihatan, baru la masyarakat kembali memboikot barangan Israel, why? because we don't experience any hardship yang Palestin lalui, atau mungkin kita hanya mementingkan diri sendiri. Kita solat lima waktu, mengaku yang diri ini beriman, walhal semuanya atas kertas. Seperti rakyat Palestin, tidak sempat membuka mulut, jasad mereka secara otomatik berjihad, mengharapkan Allah, meletakkan nasib mereka di tangan Allah, mati di jalan Allah. Allahu.

Sadis, disaat penganut Islam di serata muka bumi, menikmati malam yang tenang di bulan Ramadhan, Gaza diserang teruk. Sahur mereka di dunia, dan boleh jadi Iftar mereka di syurga. Begitu pengecutnya Israel pabila Hamas menggertak akan menyerang mereka, walhal dari kacamata dunia, mereka nak memperlihatkan bahawa kaum mereka yang terhebat, berani, gagah semua ada. Penipuan apakah? Di mana pemimpin negara yang bersuara berani untuk menghalang kekejaman ini di bulan mulia ini ya Allah. This is not about religion anymore, this is about the humanity.

Namun, terdapat juga puak-puak Yahudi yang menipu, dikatakan gambar-gambar di facebook semunya gambar lama. Thats not important, its about humanity. How you treat others in a same manner as how you treat your own kind. Kita manusia, darah sama warna. What makes you superior that the others? Tiada tempat Zionis di atas peta muka bumi.

Boikot barangan Israel, tolong. 

Sedikit luahan kerana hati tak tahan. :')

Yang lemah,
Nazrul Arif.


No comments:

Post a Comment

 

Bittersweet Life Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates