Saturday, July 4, 2015

Membuka mata ke dunia baru

Alhamdulillah, I have finished all semesters as undergraduate. Sedikit terlambat dari kawan-kawan yang rata-rata sekarang dah earn about RM2500-RM3000 since last 5 months. Seronoknya tengok kawan-kawan dah menempuh alam pekerjaan. Nak dibandingkan dengan diri ni, baru je grad. Dengan berbekalkan skill technical yang sangat sikit. Moga, skill-skill yang lain dpt membantu menempuh alam pekerjaan.

Too many things happened recently. Rasa macam semuanya bergerak laju. Penerimaan, adapt to what have happened until now. Syukur alhamdulillah. Bukan sebab memakbulkan apa yang dihajati, tapi sebab mempermudahkan jalan sampai ke tahap ni. Life keeps getting interesting day by day, inshaAllah cant wait for what future have to offer.

Bak kata Hilal Asyaf, berusah mencapai mampu. Mampu tu bagiku lebih dari keseluruhan. I would like to see it as a whole. Means, mampu tak semestinya dari sudut kewangan, tapi juga dari sudut lain. Human interaction, setting goals, vision, mission, sabar, planning, enduring, menahan dan lain-lain. Moga Allah memberi kesempatan masa, untuk diri ni belajar semuanya sekaligus. Letakkan diri ni dekat tempat yang susah supaya belajar erti rasa syukur. Supaya belajar untuk menjadi macam kaum-kaum lain yang jauh lebih bekerja keras untuk mencari rezeki. Supaya setiap rezeki yang dikurniakan Allah, di bahagikan sama rata kepada yang tidak mampu, yang tidak upaya. Nak berjaya tu biarlah satu pakej.

Moga Allah tetapkan niat di dalam hati, berusaha untuk mencapai mampu. Mampu untuk hidup bawah keberkatan rezeki, bukannya atas kemewahan dan duit semata-mata. Moga diri ini sentiasa tunduk dan patuh atas apa ujian yang melanda. Amin.

Mode : Job Hunting ;)

 NAA

No comments:

Post a Comment

 

Bittersweet Life Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates